Wednesday, 18 July 2018

Rice Pudding for Easy Dessert

Having some dinner party with friends, but don't know what to offer for dessert? Rice Pudding is the best solution. Why? Easy to make, easy ingredients, and almost 95% people who try it first time love it and demand for more! I don't know exactly where this dishes come from, but my guess is from India. Anyone know better than me? Just leave your comment later :)

First, ingredients. Well, almost every houses in Australia must have it in their house, so this is good for last minute dessert if you don't prepare anything beforehand.
- 1 cup of rice (short-medium-long grain or even jasmine rice is fine, i prefer medium since i love short fatty rice)
- 2 cup of water
- 2 cup of milk (milk is so cheap in Australia, that's why every house must have at least a bottle of milk in their fridge)
- 1/2 cup of sugar (or 3/4, well it is a dessert, sweet IS A MUST!!!)
- 1 beaten egg
- 1 table spoon of butter
- 1 tea spoon of cinnamon powder
- 1 tea spoon of vanilla extract / syrup (anything for the aroma)

Well, you might be don't have cinnamon or vanilla extract, but this is quite important ingredients, so grab a car key and go to nearest supermarket and grab some! Hehehe...

Okay, lets start!
First, boil the water, after the water is boiling, put the rice in (ahhh don't forget to always wash the rice before use). Using high-heat, keep on stirring so the rice won't stuck at the bottom of your pot. This is easy dishes but really need your patience while you work on it.

Keep stirring until only 10% water left on the pot, just like a plain porridge.

Then you can put 2 cup of milk in, still in high heat and keep stirring. Never leave the rice more than 1 minute without stirring, do not let the rice stuck and burnt at the bottom of your pot. But if somehow they stuck, don't scratch it, leave it, you really don't want to ruin the rest of your rice pudding.

Once it boiled, you can reduce the heat into medium heat, put the sugar in, and still keep stirring until it's nice and shiny and a little bit less watery.

If you see the rice already looks like the picture above, you can put vanilla, and cinnamon powder, also the beaten egg, and melted butter in. Usually I always mix these 4 ingredients before hand, so when the rice is ready, i just put it in little by little while my other hand keep stirring the rice.

Complete the task by stiring evenly, and enjoy~ You can serve it warm or cold.

Monday, 18 June 2018

Ripper Creek 2016 of Rusden Wine

Rusden wines comes from Barossa vallley, South Australia. The name was came from Russel and Dennis on 1992, you can guess who are they la... Until now the wine still keep producing by hand-made and the unique way, while many winery and vineyards nowadays run and operated fully mechanized.

It has strong aroma, more fruity flavor, not bitter and very smooth down to your mouth, and also with lightly sweet after-taste. I drank 2016 Ripper Creek Rusden Wine, only 2 years old wine but it’s not taste bland just like young ages wine. Contain 75% shiraz and 25% cabernet sauvignon.
Normally it’s only cost 30$ a bottle, and yeah wine have affordable and very good price in Australia. 

Friday, 15 June 2018

Review Penerbangan Tibet Airline

Tibet airline, dari namanya sudah jelas ini maskapai penerbangan milik Tibet toh. Dengan kode penerbangan "TV", dan memiliki kantor pusat yang terletak di Lhasa, ibukota propinsi Tibet. Merupakan anak perusahaan dari maskapai penerbangan Air-China, yang melayani rute-rute penerbangan domestik dari Lhasa. Namun seiring berjalannya waktu, mulai dari July 2016 lalu sampai saat ini, Tibet Airline mulai meluncurkan beberapa rute penerbangan internasional.
http://www.tibetairlines.com.cn/
Mungkin temen-temen masih bingung Tibet itu punya-nya China atau bukan sih? Tibet itu adalah salah satu negara bagian atau propinsi dari China, yapp, jadi bukan negara sendiri yaaa. Lokasinya di sebelah barat daratan China, dan menggunakan mata uang yang sama dengan negara China.
Tepat setahun yang lalu, saya merasakan sensasi terbang bersama Tibet Airline dengan rute domestik Xian-Jiuzhaigou (baca: ciu cay kou) dengan waktu tempuh 1 jam 35 menit. Jiuzhai Huanglong Airport, bandara diatas pegunungan dengan ketinggian 3448m diatas permukaan laut. Itu sensasi-nya wah banget loh, terbang melewati gunung-gunung yang puncaknya sebagian tertutup oleh salju, dan mendarat di gunung yang salah satu sisinya dipangkas dan dijadikan bandara. Satu-satunya bandara terdekat bagi turis yang ingin mengunjungi tempat wisata Huanglong dan Jiuzhaigou National Park.
Pesawat biasa dengan formasi duduk 3-3, bangku yang minimalis dengan nuansa merah-ungu. Cukup nyaman kok, ga kesempitan bangku-nya, ruang untuk kaki juga biasa, nggak sempit.
Penerbangan ini menawarkan penerbangan full-service, artinya termasuk free bagasi 20KG dan santapan dalam pesawat. Cuman tidak ada hiburan TV dalam pesawat, dan kita ga boleh menyalakan handphone dalam pesawat, walaupun plane mode ataupun hanya untuk dengar musik!! Setiap 10-15menit sekali pada saat penerbangan berlangsung, akan ada petugas berseragam pilot yang akan muter-muter dan mengawasi setiap penumpang dalam pesawat. Jadi kalau keliatan main hp, siap-siap aja ditegur deh, jutek lagi. Jadi mendingan nikmatin aja pemandangan yang superrrrr keren dari atas pesawat.

Walaupun hanya kurang lebih 1,5jam penerbangan, tapi santapan yang disajikan ga tanggung-tanggung boook. Ada jus, roti, desert, air putih botolan, cemilan kacang dan makanan utamanya saya nyobain mie-ayam(kalau ga salah inget, atau ikan yahh)-jamur, plus acar sama sambel. Dan rasanya juga ga disangka-sangka ternyata enak lohhh, walaupun udah setahun berlalu, tapi tiap liat foto-nya masih keinget kalau pada suapan pertama itu perasaan yang muncul tuh ga nyangka ternyata makanan-nya enak.
Jiuzhaigou masih termasuk dalam provinsi Sichuan, dan Sichuan terkenal dengan makanannya yang asin dan pedas, jadi ga heran kalau di pesawat pun ada acar dan sambel, rasa makanan-nya juga dibilang enak mungkin karena cocok banget buat lidah kita orang Indonesia, yang demen asin-asin pedes. Puas banget naik pesawat Tibet Airline, walaupun ga boleh nyalain handphone karena alasan keamanan.

Beberapa foto yang saya ambil ini, jujur saya foto sebelum saya tau kalau aturan dalam pesawat Tibet Airline tidak memperbolehkan kita menggunakan perangkat elektronik apapun selama dalam penerbangan. Sampai akhirnya di tegor sama abang-abang pilot ganteng tapi jutek itu, baru tau deh ada aturannya. Hehehe... Anyway, this is my story, this is my experience, and this is my life.